2288 – Rätt vård, vid rätt tid, till rätt pris.
Du är den första att märka när något inte står rätt till med ditt djur. Men det är lätt att gå vilse bland symtom-googlingar, självutnämnda experter och forumstips.
Räcker det med ett digitalt veterinärbesök eller krävs akutvård och i så fall var?
En omväg i veterinärsdjungeln kan kosta både tid och pengar – men framför allt kan det orsaka extra oro för dig och onödigt lidande för ditt djur.
Därför har vi startat 2288: en trygg guide som hjälper dig att hjälpa ditt djur. Vi ger oberoende rådgivning via telefon och ser till att du snabbt kommer i kontakt med rätt vård vid rätt tid.
Vi vet att olika veterinärkliniker har olika specialistområden och förutsättningar.
På 2288 jämför och listar vi därför kliniker utifrån deras kunskapsområden, resurser, geografiska läge och pris – allt för att du ska hitta den bästa tänkbara vårdgivaren för just dig och ditt djurs aktuella behov.
Vi hjälper dig att förstå vilken hjälp och omtanke ditt djur behöver, och vilka veterinärkliniker – digitala eller fysiska – som är bäst på att tillhandahålla just den vården.
Rätt vård, vid rätt tid, till rätt pris helt enkelt.
Varför ber vi er uppge personnummer eller försäkringsnummer?
2288 Djurens vårdguide är en kostnadsfri tjänst för er djurägare. Men tjänsten kostar ju ändå pengar att bedriva. Så hur går det ihop?
Jo, vi har övertygat flera försäkringsbolag att det är långsiktigt positivt för deras skadekostnad om djurägare blir mer informerade och får rätt råd vid rätt tidpunkt gällande deras djur.
Därför betalar de för att vi skall bedriva denna tjänst. För att dela upp kostnaden rättvist så behöver vi veta vilken andel av kunder som ringer med vilken försäkring eller för den delen utan försäkring.
Utöver det så har olika försäkringsbolag lite olika sätt att hantera kundresan för dig som kund, därför kan vi ge mer specifik rådgivning om vi vet vilket försäkringsbolag du har eller om du är oförsäkrad.
Det är självklart frivilligt att uppge ditt personnummer eller försäkringsnummer men det är inte säkert att vi kan ge dig lika bra vägledning utan den informationen.
Delar vi med oss av din information?
Ja, i viss mån och till specifika partners. Om du t.ex är försäkrad hos Folksam så kommer vi dela informationen om din rådgivning hos oss till Folksam. Det tycker vi är naturligt och rimligt eftersom du har en försäkring hos just Folksam. Vi delar dock inte din information med något annat försäkringsbolag som du inte har försäkring för ditt djur hos.